Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


"Apabila hati Insan mengalami perubahan dari 1 keadaan kepada keadaan yang lain, diri Insan itu juga akan berubah,apabila seseorang Individu berubah,Ummah jua akan berubah..Apabila Kau inginkan perubahan,maka baikilah Hati manusia dengan mengenalkannya dengan Allah secara hakiki.." - Asy Syahid Hassan AlBanna

Azam-azam baru yang ingin dilaksanakan bukanlah agenda utama kita dalam menyambut kehadiran tahun baru yang silih berganti..Namun yang paling utama dan yang paling penting kita imbas dan muhasabah kembali setahun yang telah berlalu..Amalan-amalan kita selama ini masih ditahap mana? Andai kita di panggil oleh Pencipta kita sekarang..bersediakah kita?sempurnakah kita?atau kita tetap akan kembali dengan buku-buku amalan yang penuh dosa dan noda..Moga tahun yang berlalu menjadi pengajaran dan menjadi titik bidayah untuk kita memperbaiki diri ke arah insan yang lebih bertaqwa..Ya PAStinya saya juga tidak mahu kenang kembali apa yang telah berlaku setahun yang baru saya tinggalkan..pahit atau manis saya mahu lupakan terus segalanya..tidak mungkin saya akan berpaling lagi pada apa-apa yang telah berlaku...BETUL.. apa yang berlalu terlalu banyak pengajaran yang saya dapat..Seperti kalian,saya juga mahukan yang terbaik dalam hidup di dunia dan di akhirat..moga Allah ampunkan dosa-dosa saya dan kalian jua..Sama-sama berdoa moga kita sentiasa dalam pantauan Allah dalam apa jua tindakan dan amalan seharian kita..moga sya dan kalian mendapat redha ILAHI..Sama-sama kita berHijrah ke arah kebaikkan dan melaksanakan segala tuntutanNya..


0 comments: