Semakin hampir tarikh 8hb Mac 2008 makin terasa bahang pilihan raya,walaupun tidak dapat merasai suasana sebenar seperti sahabat-sahabat seperjuangan di malaysia namun tempiasnya tetap terasa.Saban hari apabila di'search' pada akhbar-akhbar tempatan milik kerajaan makin rancak tari mereka mencari isu-isu,mengaburi mata rakyat..

Pemisah benua ataupun ketidak mampuan kita selaku pelajar luar negara untuk pulang ke tanah air pada pilihanraya akan datang bukan alasan untuk kita melepas diri atau lari dari tanggungjawab untuk turut serta membantu memberi kemenangan kepada Islam.Sebagai seorang yang beragama Islam,Dan kita mengaku beriman kepada Allah,Taklifan sebagai seorang Khalifah sudah terpahat dalam diri untuk menyinari alam ini dengan kebaikan..Selagi Islam tidak terlaksana,selama itulah beban tugas Dakwah bagi pejuang-pejuang Islam tidak akan selesai.Rantai-rantai perjuangan pasti akan terus bersambung hingga tertegaknya Islam..

Di mana pun kita berada kita tetap berperanan..bantulah Islam untuk mencapai kemenangan.Walaupun kita tidak dapat turut serta dalam medan pilihan raya yang sebenar tapi berbagai usaha lain yang boleh kita lakukan..mulai saat ini marilah kita sama-sama menyeru sahabat-sahabat kita untuk memainkan peranan membantu kemenangan Islam..

1) LAZIMI SOLAT HAJAT DAN DOA
- Wajibkan bagi diri kita dan serulah sahabat-sahabat kita untuk solat hajat setiap malam dan sentiasa berdoa memohon sungguh-sungguh kepada Allah memberi nusrahNya dan memberi kemenangan kepada Islam.Sememangnya tipu daya dan perancangan pihak lawan sukar dijangka dan sangat hebat tetapi kuasa Allah itu mengatasi segalanya..Mereka membuat tipu daya,Allah membalas tipu daya mereka itu,dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya....

2) LAZIMI QUNUT NAZILAH
- Moga-moga Allah memberi kekuatan dan nusrahNya kepada pejuang-pejuang agama Allah yang bertungkus lumus untuk menegakkan Islam.

3) MENDERMA
- Walaupun hakikatnya rata-rata dari kita bukanlah hartawan mahupun jutawan malah majoriti masih di bawah tanggungan keluarga tapi sama-samalah kita berusaha menjadi dermawan,walaupun sedikit tetapi sekurang-kurangnya ada sumbangan kita.Tidak mustahil keikhlasan kita dalam menderma menjadi antara asbab yang membantu memberi kemenangn kepada Islam.Sahabat-sahabat kita di malaysia memerlukan dana yang banyak untuk menghadapi pilihan raya..kalau bukan kita siapa lagi untuk turut membantu..

4) LAKSANAKAN DAKWAH FARDHIAH
- Ketika inilah pentingnya peranan sms dan chatting..jalankan amal fardhiah kepada ahli keluarga dan sahabat handai di malaysia melalui dua cara ini..laksanakan peranan kita..tidak mustahil kita menjadi penyebab untuk orang mendapat hidayah..kempenlah untuk sama-sama memberi kemenangan kepada Islam..

Sahabat-sahabat Seperjuangan...

Kita merancang,Allah menentukan..Jangan terlalu berharap untuk melihat hasil dalam masa yang singkat.Kita rasa tidak akan menang tetapi kita kena terus berjuang.Perjuangan itu prosesnya panjang dan berterusan..Yang penting kita berperanan untuk sama-sama membantu Islam untuk menang..

Ingatlah..di akhirat kelak,kita tidak akan ditanya bila Islam itu menang tetapi yang pasti kita akan ditanya apa sumbangan kita dalam membantu Islam..apa kita dah buat untuk Islam..moga-moga kita tidak tergolong dalam golongan mereka-mereka yang dihinakan oleh Allah..

Sahabat-sahabat..marilah kita sama-sama membantu dan memberi sokongan kepada perjuangan Islam dalam pilihan raya akan datang..laksanakan peranan kita..moga-moga kita tergolong dalam golongan rantai-rantai perjuangan Rasulullah..

Untuk sahabat-sahabat di malaysia teruskan perjuangan kalian..yakin dengan janji Allah..Kemenangan untuk Islam pasti akan datang..moga nusrah Allah sentiasa mengiringi kalian..Kita mampu mengubahnya..biarpun perjalanan itu masih jauh tapi demi Islam kita akan terus merintisnya bersama-sama..

wallahu'alam..

0 comments: