Bismillahirrahmanirrahim...

>>> Alhamdulillah 2010 yang hampir ke pertengahan tahun banyak memberi kenangan pahit manis buat diri..sedar tak sedar usia semakin bertambah..kematian juga semakin hampir..amal ibadat masih di takuk lama..tapi sama-sama kita berusaha untuk terus memperbaiki diri..

>>>Dedikasi saya buat insan-insan yang begitu menghargai hari kelahiran saya..serius saya jadi malu dan terharu sangat dengan keprihatinan dan kejutan-kejutan dari kalian..kalian terlalu baik buat saya..tapi saya tak baik..huhu...moga Allah balas segala kebaikan kalian dunia dan akhirat..

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌٌ

“Hanyalah orang-orang beriman yang memiliki ukhuwah”. (Al-Hujurat:10).

Dan Nabi saw bersabda:

الْمُسْلِمُ أَخو الْمُسْلِمِ لاَ يَظْلِمُهُ، وَلاَ يُسْلِمُهُ، وَلاَ يَخْذُلهُ وَلاَ يَحْقِرُهُ

“Seorang muslim adalah saudara dengan muslim lainnya, tidak boleh menzaliminya, tidak membiarkannya, tidak merendahkannya dan menghinakannya”. (Muttafaq alaih).

Dan Nabi saw juga bersabda:

مَثَل الْمُؤْمِنِينَ فِي تَوَادِّهِمْ وَتَرَاحُمِهِمْ وَتَعَاطُفِهِمْ كمَثَل الْجَسَدِ الْوَاحِدِ، إِذَا اشْتَكَى مِنْهُ عُضْوٌ تَدَاعَى لَهُ سَائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَالْحُمَّى

“Perumpamaan orang-orang beriman dalam kasih sayang, cinta kasih dan empati adalah seperti satu tubuh, jikasalah satu tubuh darinya mengadu pada suatu penyakit maka anggota tubuh lainnya akan merasa sakit dan begadang”. (Muttafaq alaih)





>>> Syukran yang tidak terhingga buat ahli bait yang amat saya sayangi,hargai dan kagumi yang bersusah mengejutkan saya detik 12 tengah malam 21.5 untuk meraikan saya..terharu sangat dengan sambutan kalian..siap buat slideshow..huhu..bersusah payah kalian buat semua ini..sejujurnya ksu tak mampu nak balas segala kebaikkan kalian selama ini..kalian ahli bait ksu yang terlalu baik dan terlalu sporting..sentiasa bersama-sama susah dan senang..moga Allah sentiasa pelihara ukhwah kita hingga ke akhirat..subaida..ezwa...azie..haizum..habibah..ksu teramat-amat sayangkan kalian..Syukran Atas Segalanya..


>>> Buat Ukhti Mufidah dan Ukhti Syarifah Kamilah...Syukran yang tidak terhingga buat kalian..dalam kesibukkan study masih sempat meluangkan masa meraikan saya..surprise yang tak berapa nak menjadi..hehe..Apapun Syukran sangat..Maaf andai ksu tidak mampu jadi akak yang terbaik buat kalian tetapi ksu amat-amat sayangkan kalian..Moga Allah bagi peluang untuk kita sama-sama najah tahun ini..Moga Allah permudahkan segala urusan kita..satukan hati kita sampai bila-bila..Syukran atas segala sokongan,teguran dan tunjuk ajar selama ini..moga Allah Redha dengan kalian..



>>> Syukran buat kalian "dari Tanta"..kejutan kalian betul-betul buat ksu rasa nak PENGSAN! :) ..nasib baik la ksu seorang yang cool..hihi.. tak terguling-guling menangis terharu kat situ dengan kejutan yang kalian buat...lain la "orang tu" siap nak menari..hehe..kenangan yang teramat indahkan ;)..Moga Allah pelihara "keluarga baru" kita ini..Serius lepas kalian balik terasa sangat kehilangan..huhu..wei hangpa jampi ape nih :P...syukran sangat buat kalian bersusah payah datang dari tanta bawak kek..sampi hilang keayuan :)..Hebat betul la perancangan kalian..siapa la master-mind nya tu :P.. Betul...ksu terharu sangat dengan sambutan kalian..tak mampu nak balas..huhu...yang penting ksu amat sayangkan ukhwah ini dan terlalu menghargainya..kalian banyak membentuk diri ini..banyak membantu ketika semangat diri terkadang hampir jatuh..Moga Allah pelihara hati-hati kita..moga kasih sayang yang kita semai dalam ukhwah ini di redhai Allah..

>>> Buat Ukhti Faten..Ukhti Husna..Akhi Aniq..dan tak lupa buat Akhi Amin di malaysia ;) Syukran atas segalanya..Ksu teramat-amat sayangkan kalian..Moga Allah balas segala jasa baik kalian buat diri selama ini..*Akhi Amin tunggu kami semua ye ;)

>>> Syukran juga buat yang belanja ayam welataian :)..moga Rahmat dan kasih ilahi sentiasa mengiringi perjalanan hidup..


* Sahabat-sahabat...adik-adik yang saya sayangi, moga Allah kekalkan Ukhuwah kita selama ini..moga Redha Allah sentiasa mengiringi perjalanan hidup kita...Salam imtihan buat semua..Moga Allah NAJAHkan kita dunia akhirat..Moga Allah balas segala kebaikkan kalian..Teramat menyayangi dan menghargai kalian semua...Syukran..Maaf andai tidak mampu menjadi yang terbaik buat kalian...Doakan KEJAYAAN bersama..

11 comments:

uhibbuki fillah..

p/s : kaksu..gambo tuh buleh buang kot..segan la saya

sanah helwa kak sue..maaf terlambat lak nak wish...hehe..moga usia kak sue semtiasa diberkati Allah..najah kabir tahun ni :)

nape nama koi x muqaiyad...
koi dh wat abis baik thn ni...
uwaaaaaaaaaaa

macam mana la namamu nk muqaiyyad..buat2 baik..ikhlas ke x tuh..

(melawak yer~!)

xpe ehem2..nama koi pun xmuqayyad gak huhu..kite geng berdua je la...:((

slm kak.sanah helwah.nak ucap juga walaupun dah lepas.kak,gmbr yg ada kek,ada lilin tu kat mana kak?yg ada kak kamilah ngn kak mufi tu...

ksu...mane gambo hadiah nye....ari tu ade org selokk berebot teady bear...koi nk tgok gak,,cam tik sgt ke,,,hehehe

ainulhijazi > faten,intan,laila said...

sykran buat kalian yg disayangi selalu :) doakn ye ksu jd Hamba Allah yg baik..

>>faten..gmbar tu da melekat :P xleh nk buang da..heheh..gmbr paling comel kn tu ;)

>>sykran laila :)..kt twargy tu..best ;) paling bes sup fawakih..hehe..aik x ingt da ye mnsurah ;)

ainulhijazi > ehem2,hati besi said...

siannya kt adik ksyagn koi 2 org ni ye..xmuqyad xsemestinya kalian xpenting bg ksue..tramat penting n sentiasa di syg..hehe..

>>ehem2>>tp de org tu belagak ngn koi..hukhuk..thu la skrg dia da pndai speaking..xleh tegur da!!!! waaa trsa thp cipan :P

ainulhijazi > abang said...

nak tgok ke gmbr bear tu ;) ish2 mane bleh..kan da namanya dr yg special..xleh la utk tontonan..heheh nk tgok jgk ke..hehe..bg sejuta :P

i'm not sad...
you can choose who you love...
I do not have the advantage as they...
We strive to make peace, but others assess our efforts ...
May Allah bless our lives...
:'-)